Hanny en Hans kijken liggend naar de hemel

19 april 2021 - Monster, Nederland

Vandaag moeten we vertrekken bij de Meerpaal. Was echt een fijne camping. Ben benieuwd waar we vanavond in Kijkduin slapen. Heeft het dezelfde luxe als we gewend waren? Als een geoliede machine verloopt ons ochtendritueel. Leuk om te zien hoe we elkaar aanvullen. Daarna op pad naar het onbekende. Vanaf nu is alles nieuw. Bij het VVV in Ouddorp komen we erachter welke bekende Nederlanders deze streek op de kaart zetten. Richard Groenendijk en Dave von Raden komen ons bekend voor.

Ouddorp bekende inwoners

Weer een antwoord gevonden. Daar Ouddorp bekijken. Een gezellig dorp met weinig toeristen.

Ouddorp 1Hoek van Holland zeeOuddorp fles wijn

Het lijkt af en toe of de plaats voor ons gereserveerd is. Daarna naar Stellendam. Kijken naar de boten die af en aan varen. Ook hier blieft het stil.

Stellendam visafslag

We hebben geen boot gezien. Dan maar vis halen om straks lekker tijdens de lucht te eten.  Op naar Hoek van Holland. Bij mij heel bekend. Al een paar keer geweest om de overtocht naar Harwich te maken. Deze keer naar het Atlantikwall museum, gevestigd in een toren van de tweede wereldoorlog.

atlanticwall museum 2

Daarna wandelen over het strand. Gaaf om te zien dat grote schepen vlak langs je varen. Ook een leuk idee opgedaan voor een nieuwe vakantie. Appartementen aan het strand. Voor slechts 679 euro een weekendje weg. Monique, van mij mag je boeken hoor.

Hoek van Holland zee20210419_134644Hoek van holland huisjes

In de middag naar Kijkduin. In natuurgebied Puinduinen Ockenburg hebben we een nieuwe opdracht uitgevoerd. In dit gebied is puin afkomstig van werkzaamheden uit de vijfitger en zestiger jaren bedekt met zand. Dat is begroeid, dus niets meer van te zien. Kunstenaar James Turrell heeft een plek gemaakt om naar de hemel te kijken en dat hebben H en H gedaan.

IMG-20210419-WA000320210419_170505turrell 2h en h op turrell 1turrell doorkijkje

Onze camping ligt vlak naast de puinduinen. Onze plaats is duidelijk anders dan vanmorgen. Valt een beetje tegen. Gelukkig is het voor één nacht. Ook hebben we daarnet een regenbui gehad. Gezellig tikt de regen op mijn camperraam.

strand kijkduin

1. Myriam van Driel:
    19 april 2021
    679 euro voor een weekendje, en in augustus....
  2. Han & Han:
    19 april 2021
    Kijk maar bij largo in hoek van Holland
  3. Myriam van Driel:
    19 april 2021
    Ja, zal ik doen, zo heb je ook van die strandslaaphuisjes , volgens mij
    in Cadzand of Nieuwvliet, lijkt me ook heel leuk!
  4. Han & Han:
    20 april 2021
    Wat wel een nadeel is, is dat iedereen voor je huisje gaapt, speelt en herrie maakt
  5. Myriam van Driel:
    Haha, dat is waar
  6. Merrijenn:
    20 april 2021
    Én gisteren een lekker zonnetje erbij!!
    Gezellige camperbus zeg. Enne heerlijk rustig op die camping. Visje aan zee: niet verkeerd!😋
    Leuk jullie te volgen en een fijne dag vandaag!🍀
  7. Hetto:
    20 april 2021
    Leuk trip hoor! Beetje koud misschien maar wel mooi weer. Boffen. En dan nog de hamveaag: Wie is de fotograaf bij het hemelstaren?
  8. Hans van Wanrooij:
    20 april 2021
    Hetty, gewoon de eerste de beste die langs kwam benaderd en gezegd dat we met een project bezig zijn.
  9. Jessica:
    20 april 2021
    Ik loop weer achter zie ik. Krijg geen meldingen binnen. Maar nu alles gelezen. Wat leuk allemaal. Zag toevallig gister dat er in Vlissingen huisjes zijn op het strand. Maar zal ook wel duur zijn.