Kurkentrekker

17 april 2021 - Zoutelande, Nederland

Eindelijk was het dan zover! Hanny en ik op reis met de camper. Samen gekozen voor de rally Terug naar de Kust. Na een uitleg van Tom en Rogier vertrokken we uit Teteringen om naar de zaak van Monique te gaan. Daar lagen onze spullen al klaar en konden we na het inrichten van de camper vertrekken. Op naar Zoutelande. We waren net Breda uit toen er een lampje in de camper begon te branden. Het autoboekje erbij, maar dat was in het Frans. Hanny ging met haar telefoon vertalen en al gauw bleek het iets met de injectie te zijn???? Een beetje verlaat kwamen we aan op de camping De Meerpaal in Zoutelande. Een prachtige camping met een heerlijke brasserie. Hele mooie plaatsen met een eigen douche en toilet.

20210417_191318

Heerlijk! Meteen de computer geinstalleerd, want het was tijd voor de bingo on line! Van de 37 prijzen had ik er slechts 11! Hanny 3.

20210416_200130

Een hele gezellige avond! Na de bingo tijd voor een ommetje. Even de camping  by night bekijken. Alles ziet er echt verzorgd uit.

20210416_215815

20210416_220127

Bij thuiskomst een lekker wijntje. Hadden we wel verdiend, maar helaas er was geen kurkentrekker! Dan maar port en op tijd naar bed.

De volgende morgen werden we gewekt door de vogels die het hoogte lied hadden.  Vandaag onze eerste dag van Terug naar de Kust. De bedoeling is om Borsele, Domburg en Zoutelande te bezichtigen. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Borsele. Op zoek naar haaientanden.

20210417_105516 (1)

20210417_112406

20210417_191050

20210417_114958

Met de hulp van een natuurliefhebber hebben we er zelf één gevonden. Hanny vond ook nog een prachtige creactie met mens en natuur.

De volgende plek om te bezoeken was Domburg. Hier is de de film Terug naar de Kust op genomen. Verder erg toeristisch en niet echt bijzonder.

20210417_140153

Terug naar de camping om daarna met de fiets in Zoutelande op zoek te gaan naar een kurkentrekker. Zoutelande is bekend door de muziek van Blof. Wel een mooi strand, maar ook hier weinig te beleven.

20210417_154727

20210417_154439

In de camper meteen de kurkentrekker geprobeerd en een lekker glaasje wijn genuttigd. Daarna spareribs van de brasserie. Heerlijk.

Nu even relaxen en vanavond verder kijken naar de serie van Netflix: Wie vermoorde Sara? Zouden we nog kunnen slapen......

1. Monique:
    17 april 2021
    Zo vaak op vakantie geweest en dan vergeet je het belangrijkste....... haha. Doen jullie nooit het spelletje we gaan op vakantie en nemen mee.......
    Mooi weer en leuke foto's.
    Hanny zal wel slapen die is het fietsen niet zo gewend😂
  2. Merrijenn:
    Relaxed beginnetje zo!
    Erg leuk!
  3. Myriam van Driel:
    17 april 2021
    Camping de Meerpaal, wat leuk, die staat op mijn voorkeurslijstje voor een weekje
    vakantie, dat is toevallig.
    Goed bevallen dus, mooi zo!
    Mooie foto's hoor en fijne vakantie nog !
  4. Hetto:
    18 april 2021
    Goedemorgen Han en Han, het begin ziet er al lekker zonnig en relaxed uit. Heel veel plezier en geniet ze. Mooie camping hoor. Lekker een eigen douche en toilet. Mag je op die plaatsen ook met een tentje staan?
  5. Pa:
    18 april 2021
    Heel erg leuk mooie foto's nog heel veel plezier en geniet er van.