Weer een leuke dag met tulpen, zee en duinen

22 april 2021 - Callantsoog, Nederland

Vanmorgen was het helemaal bewolkt met hier en daar wat blauwe stukjes in de lucht. Dat hadden we nog niet eerder meegemaakt. Echter het levert ook weer mooie foto's op.

bloembollen donkere lucht

We zijn op pad naar Camperduin.

Camperduin

Hier vind je op het strand een lagune. Deze is extra bijzonder, daar deze verder in Nederland nergens te vinden is!

Lagune totaalLagune 2lagune 4Lagune 3

Ook is er een speelschip "De slag bij Camperduin" en kapitein Hansie kon het niet nalaten om het roer te pakken en de volle zee op te gaan. Ook het verlaten van het schip ging op een bijzondere manier.

hans aan het roerhans glijbaan

Dat verdient natuurlijk een traktatie. Zo hard werken verdient een koffietje met appeltaart. Ook in coronatijd is dit te verkrijgen!

Gebak in camperduin

Daarna weer verder naar Julianadorp. Onderweg hiernaar toe kom je leuke dingen tegen waar je blij van wordt!

Beesten in de wei

We komen aan in het grootste aaneengesloten bloembollengebied van Nederland.

Pluktuin

In de Floratuin kun je tulpen kopen in alle soorten en maten. Daar ik ze niet kon vinden, vroeg ik waar ze lagen. Meneer, die komen pas in het najaar. Oké,  gauw weer verder naar Huisduinen. Onderweg komen we langs een leuk winkelcentrum, dus weer even shoppen. Hanny koopt het zesde boek van deze week en ik zie leuke ecco's die later op de avond besteld worden. Lekker even kibbeling tijdens de lunch.

Hanny kibbeling

In Huisduinen valt de vuurtoren erg op. Deze is gemaakt van  gietijzer.

vuurtoren huisduinenVuurtoren huisduinen 2

Ook staat er een kustwachttoren. Goed overzicht over de zee.

Kustwachttoren

Ook is daar het fort Kijkduinen, deze is helaas gesloten.

Huisduinen Fort Kijkduin

Weer terug naar Callantsoog om de camper terug te brengen naar de camping. Wij zelf maken weer een ommetje naar het dorp, waar we leuke dingen hebben gekocht. Alles wordt gadegeslagen door onze gevleugelde vriend die af en toe luidt krijst......

vogel op lantaarnpaal

Hanny heeft haar tekenopdracht af.

opdracht hanny

Weer een hele leuke dag met toch nog veel zon!

1. Nikki:
    22 april 2021
    Ik zou willen dat ik mee mocht!
  2. Frank:
    22 april 2021
    Klinkt allemaal wel heel erg leuk en gezellig. Nu nog zeker een wijntje als afsluiting van de dag :)
  3. Han & Han:
    Flesje bedoel je...
  4. Myriam van Driel:
    22 april 2021
    Heel mooi, vooral the blue lagoon!
  5. Pa:
    23 april 2021
    Wederom een gezellige reisbeschrijving, je blijft er van genieten.
    Verdiend een flesje wijn. Zal intussen wel op zijn.
  6. Han & Han:
    Vanvond de restjes opmaken. 2 flessen.... wordt een dolle boel
  7. Merrijenn:
    23 april 2021
    Niet verkeerd zo’n tripje! En lekkere lunch😋
    En weer wat geleerd over de bollenvelden.
    Leuk schip zeg en die lagune!👌🏽👌🏽👌🏽
    Nog een fijne dag vandaag ook.
  8. Jessica:
    23 april 2021
    Mooie dag weer. En Hanny je hebt talent hoor.