Mensen houden van bloemen

21 april 2021 - Callantsoog, Nederland

Het tweede gedeelte van onze week vakantie is alweer ingegaan. Wat gaat het toch snel! Voor vandaag staan veel bloemen op het programma. Als eerste vertrekken we naar de poldertuin in Anna Paulowna. De zon begint al door te komen en dat is nodig voor mooie foto's.  Een beetje verscholen treffen we de tuin in al z'n pracht en paal aan. Het leuke is om te zien dat sommige bloemen al volop in bloei staan, terwijl anderen het rustig aan doen. Zeer veel soorten passeren de revue zoals calimero, dancing queen en foxy foxtrot. Alles wordt door vrijwilligers aangelegd en de bollen worden geschonken door de tuinders uit de omgeving.

IMG-20210421-WA0006bloemen hanny 4IMG-20210421-WA0009bloemen hanny  5IMG-20210421-WA0012bloemen hanny 120210421_104420Poldertuin 9Poldertuin 9Poldertuin 8Poldertuin 5Poldertuin 4Poldertuin

Het tweede deel van ons programma bestond uit het bezoeken van het juttersmuseum, maar die was door de corona helaas gesloten. Meteen door naar plan 3! Een bezoek aan 't Wildrijk in St. Maartenszee.

wildrijk20210421_111535wildrijk  2wildrijk  3wildrijk 4

Een prachtig bosje met hele kleine blauwe bloempjes. Hanny en ik zijn niet echte tuinierders, dus met de app Lens zoeken we op wat voor bloemetjes dat zijn. Wilde hyacinten. Meteen zeggen we beide: o ja, een zee van blauwe bloemen stond er in het verhaal. Ook hadden we mooi zicht op de bloembollenvelden.

IMG-20210421-WA0003IMG-20210421-WA000420210421_113648

Terug bij de camper gauw nog even een kiekje maken van de hyacintenvelden. Wat ruikt dat lekker.

hyacinthen  320210421_120509hyacinthen 2

Op naar Schagen. Een hapje eten en het dorp bekijken. Maar ook hier weinig activiteiten door de corona.

kerk schagen

In Bergen aan Zee konden we jammer genoeg onze camper niet kwijt. Toch vervelend als je door Camperstop daar naar toegestuurd wordt. Dan maar naar Bergen. Gezellige plaats, maar vele gezellige winkeltjes die open waren.

kerk bergen

FF shoppen. Terug naar de camping om onze opdracht uit te werken. Maak een tekening van het uitzicht op je overnachtingslocatie van vandaag! Maak hiervan één foto van jouw kunstwerk maar waar de jury ook het daadwerkelijke uitzicht op kan zien. Zie hier het resultaat:

huiswerk 1

Nu nog even verder lezen in het boek van Diana van Thiel (een oud collega)