Het is niet altijd rozengeur......

20 april 2021 - Callantsoog, Nederland

Wat een heerlijke dag vandaag. Zalig weer. 16 graden op de thermometer en een klein beetje wind. Om blij van te worden.

schapen

Vooral als je onderweg duizenden mooie bloemen tegenkomt. Eigenlijk zou je overal willen stoppen, maar dat gaat zo moeilijk als je op een 80 km weg zit.

bollenvelden

Bij de receptie van Camping De Tempelhof kregen we de tip om naar de poldertuin in Anna Paulowna te gaan. Ook de hyacinthenvelden bij St. Maartenszee zijn de moeite waard. Samen met Hanny was de keuze gauw gemaakt. Morgen wijken we af van ons plan! Eerst de bloemen buiten zetten en dan vervolgen we in een gereduceerde vorm ons programma. De reden hiervoor is dat je duidelijk merkt dat véél niet open is. Leuke bezienswaardigheden zijn op slot en dan blijft alleen een bezoek aan het strand over. En ook daar sta je soms voor een gesloten deur. De bedoeling was om vandaag een juttas te gaan halen en alles wat je tegenkomt aan rommel mee te nemen. Tegen inlevering zou je een lekkere bak koffie ontvangen. Helaas, deze activiteit was niet te vinden.  Na een kleine wandeling over het strand en de straten van Noordwijk aan Zee gingen we naar onze tweede bestemming.

Noordwijk

Het juttersmuseum in Zandvoort. Ook hier stonden we voor een gesloten deur. Jammer! Dan maar door naar Wijk aan Zee.

wijk aan zee

Als je deze plaats binnen rijdt, valt het op dat er een groot weiland midden in het dorp ligt. Dit weiland heeft een historische betekenis, want doordat Wijk aan Zee in een natuurlijk duindal ligt, werd het na ontginning een akker bij de zee.

weiland

Een historische dorpswandeling kon ook niet doorgaan, daar de winkel voor de route gesloten was. Wat wel open was: Het beeldenpark "Een zee van Staal".

beeldenpark poortbeeldenpark 3beeldenpark 5beeldenpark  6beeldenpark 4beeldenpark 2beeldenpark 7beeldenpark 8

Alles gemaakt van staal en op de achtergrond Tata Steel.

tata steel

Door naar onze overnachtingsplaats, De Tempelhof. Hier verblijven we drie nachten.

1. Roelien:
    20 april 2021
    Jammer dat er zoveel dicht is. Beelden tuin van staal ziet er erg leuk uit, fijne avond
  2. Merrijenn:
    20 april 2021
    Toch weer een leuk stukje Nederland, dat ook nieuw is voor mij. Mooie foto’s en jammer van die dichte deuren...
    Hoe is de camping?
    Klein beetje gejut toch wel hoop ik, altijd leuk!
    En wat gaan jullie morgen doen?
  3. Myriam van Driel:
    20 april 2021
    Leuk om te zien allemaal en gelukkig lekker weer.
    Veel plezier nog!
  4. Hanny Roelen:
    20 april 2021
    Hee Merrijenn, morgen staan bloemen op plaats 1.........zal niet teveel verklappen😇
  5. Hetto:
    20 april 2021
    Hoe bevalt de camper. Nemen jullie hem overdag mee of helemaal niet en dan wandelen of fietsen?
  6. Hanny Roelen:
    20 april 2021
    We nemen hem tijdens het wandelen mee, maar dat duwen wordt wel zwaar🤣. Verder bevalt de camper uitstekend.
  7. Jessica:
    20 april 2021
    Super jammer dat alles dicht is. Maar het beeldenpark maakt veel goed. Leuk!
  8. Pa:
    21 april 2021
    Als ik jullie verhalen lees krijg je geen genoeg van het beeldschone Nederland alle kustplaatsen heeft wel iets leuks en waardevol te bieden. Geniet er maar uitgebreid van.
  9. Nikki:
    21 april 2021
    Jammer dat alles dicht is