Wer in aardige dei

23 april 2021 - Epe, Nederland

Aan de titel kun je het al weten! Vandaag zijn we via de afsluitdijk naar Friesland gegaan. Als we aankomen in Harlingen schijnt de zon en gaan we op pad. Het eerste wat we zien is een standbeeld op de dijk van een belangrijk persoon. Deze heeft heeft de dijk gebouwd met o.a. jongeren die werkeloos waren. Werkte ze niet mee, dan stond er op de markt een galg klaar......

Standbeeld Harlingen

Harlingen is een gezellige stad met reclame van vroeger aan de muren, leuke winkeltjes, een grote boot midden in de gracht en een boekenwinkel. Toevallig hadden we daar een afspraak. Ja hoor, Hanny is wéér met een boek thuisgekomen. Een heerlijke italiaanse bol met file en tonijn was onze lunch. Er zat zoveel op, dat je er normaal een hele week mee zou doen.

Schip Harlingen binnenstadReclame HarlingenHaven HarlingenStrand HarlingenZee harlingenpiraat schildering harlingenkerk harlingen

Hanny heeft een mooi boek van Hetty geleend. Wandellust van Twan Huys. Een van de wandelingen is Gaasterland. En laten wij daar nu net langs komen. De camper op de parkeerplaats geplaatst en de rode/blauwe paaltjes volgen. Verschillende vogels gespot, maar die wenstte niet op foto gezet te worden.

plattegrond rijsterbosk Mamoet bospaaltjes bospadddestoel bosbos waterboom bos

Terug naar de route van Camperstop. Stavoren is het vissersdorpje wat we aandoen.

Vis stavorenvuurtoren stavorenhaven stavoren

Veel te doen is er niet, dus gauw weer verder naar het hoogtepunt van  de dag. Urk. Deze plaats is de laatste tijd veel in het nieuws, dus wilde we dit met eigen ogen aanschouwen. Hele vriendelijke mensen en er is van alles te doen. Het dorp zit er idylisch uit, met als hoogtepunt de vuurtoren, de windmolens en de haven. Dit is tevens de eerste plek waar we hele goede camperplekken zien om te overnachten tegen een schappelijke prijs.

boot urkVuurtoren Urkwindmolens urkHuisjes urkhuisjes urkgrondtekening urk

Anker Urk

Inmiddels is het al na zessen. Gauw naar de camping de Jagerstee in Epe. Het is er druk, maar wij hebben een lekker plekje met douche en toilet.

Camper Epe

1. Myriam van Driel:
    23 april 2021
    prachtige foto's met dit heldere weer!
    Welterusten.
  2. Michael:
    23 april 2021
    Ondanks dat er veel gesloten is toch een hele leuke ronde gedaan met weer nieuwe dingen die je anders niet had gezien. Nog een hele fijne reis Nederland is best wel een mooi land zie je maar weer.
  3. Jessica:
    23 april 2021
    Druk dagje geweest. Mooie plaatjes en wederom prachtig mooi weer.
  4. Pa:
    Han & Han
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen en al het mooie wat hebt laten zien over Nederland
  5. Merrijenn:
    24 april 2021
    Alweer een fijne dag zo te zien en ik krijg er zin in ook weer eens die kant op te gaan!
    Jullie hebben veel kilometertjes afgelegd!!
    En alles lekker kunnen absorberen denk ik zo.
  6. Hetto:
    24 april 2021
    Wat jammer dat het voorbij is. Ik vond het heel leuk om jullie te volgen. Wat geweldige week hebben jullie gehad. Heerlijk bijgetankt denk ik zo. Niet terug geven die camper🤫😏
  7. Han & Han:
    26 april 2021
    Inderdaad Hetty, niet teruggeven. Ook ik heb daar aan gedacht. Wat een fijne camper!