De bolus rolt over het plein van Zierikzee

18 april 2021 - Zoutelande, Nederland

Heerlijk geslapen, een stuk beter dan de nacht daarvoor. Bed is wel erg hard en het is fris in de morgen. Gauw de kachel aan, alvorens we gaan ontbijten. De ijsbloemen staan nog net niet op het raam. De zon wil niet echt, maar zodra Hanny opstaat is er toch een zonnetje in huis. Douchen, aankleden, de camper schoonmaken en Hanny ontdoet de klei van onze schoenen met een stokje. Tijd om op pad te gaan met de camper. Vandaag gaan we naar Zierikzee en de Brouwersdam. Beide voor ons bekend terrein. We zijn er al tig keer geweest, maar voor de vorm doen we net alsof het nieuw is.

Het is best wel druk op de Brouwersdam. Het is zondag en veel mensen komen genieten van het mooie weer met ijskoude wind. Zo ook wij, want we moeten een zeehond spotten en vastleggen op camera. Zijn extra punten voor onze rally. En ja hoor, daar zien we de eerste verschijnen. Vlug foto's maken, maar al gauw blijkt dat die beesten niet gaan poseren voor ons. Het resultaat is dan ook navenant.

Zeehond brouwersdamhans brouwersdambrouwersdam zeehond zoeken

Daarna wordt geadviseerd om de bunkerroute te gaan lopen. Over de dam en dan rechtsaf. Nu kom ik al ruim 50 jaar op Schouwen, maar hier had ik nog nooit van gehoord. Erg leuk om te doen en Nikki en Robin, ik heb weer een nieuwe activiteit. Een stukje geschiedenis (jullie favoriete vak). Een verdedigingsmuur van Spanje tot aan Noorwegen. ( Atlantikwall).

hans bunkerbunkerroute 6bunkerroute 5bunkerroute 4bunkerroute 3

In de middag gaan we naar Zierikzee. 's-Morgens al sushi besteld bij de Schouwse schatkamer. Wat is Zierikzee toch mooi. Ruim 500 monumenten in die stad.

molen 2 zierikzeemolen zierikzeebeeld zierikzee

Van het pand aan de Havenpark 33 moeten we het aantal gouden klossen tellen aan de dakrand.

havenpark 33 zierikzee20210418_145414

Ondanks de corona is er van alles te eten. Zo ook lekker een bolus met koffie op het plein van Zierikzee. Heel onhandig probeerde ik alles in één keer mee te nemen en je ziet het al aan de titel van dit verhaal. Mijn bolus rolde over het de grond. Niet getreurd. Kopen we gewoon een nieuwe, maar die kreeg ik gratis.

Weer terug naar Zoutelande om onze laatste nacht door te brengen op camping de Meerpaal. Speciaal even rondgekeken, maar een mooie plek om je vakantie door te brengen. Prachtige huisjes , lijkt een beetje op een hotelkamer. Daarna de sushi. Was weer heerlijk.

sushih en h aan de wijn

Morgen verlaten we Zeeland en gaan we naar Zuid-Holland.

1. Monique Barniet:
    18 april 2021
    Wat leuk dit allemaal te lezen! Had die zeehond een blauwe broek aan?😂🤔 Die zag ik ook!! Nee zonder flauwekul het is leuk allerlei wetenswaardigheden te zien en lezen! Ben benieuwd naar morgen 😁
  2. Myriam van Driel:
    Heel leerzaam allemaal!
    Mooie plaatjes hoor, leuk
    Tot morgen...
  3. Nikki:
    18 april 2021
    Klinkt super leuk!!!! Maar ik heb al wel genoeg geschiedenis gehad voor de aankomende maand ;)
  4. Jessica:
    18 april 2021
    Zo, he he ik ben ook van de partij hoor😉.
    Super leuke verhalen. Wij hebben vandaag ook zeehonden gespot op de Brouwersdam met een cache. Toevallig. En wij hadden ook precies die sushi box 🍱. Jullie route lijkt me hartstikke leuk, veel plezier!!
  5. Caroline:
    19 april 2021
    Nederland is eigenlijk wel heel mooi! Dankzij corona leer je Nederland nog beter kennen.
    De bunkerroute is een goede tip! Nog nooit gelopen.
    Op naar Zuid-Holland! Heel veel plezier.
  6. Merrijenn:
    19 april 2021
    Hartstikke leuk zo op scharrel en Zierikzee is hartstikke gezellig en mooi ja.
    Wat n mazzel dat er van alles te eten was en vooral die bolussen,mmmmm! Daar lusten wij ook wel pap van! Die sushi’s zien er ook heeel lekker uit.
    Fijne dag vandaag in Zuid Holland Han en Han!☀️☀️☀️